۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

Apartheid

آپارتاید اسراییلی حتی در چراغ راهنمایی!


شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی اعلام کرد: پلیس رژیم صهیونیستی حتی در مدت زمان سبز و قرمز ماندن چراغ راهنمایی نیز فلسطینی‌ها و شهرک‌نشین‌ها تبعیض برقرار کرده است.

به گزارش شبکه ایران، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حتی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز برای اجرای سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه بهره می‌گیرد.

این شبکه تلویزیونی با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل، اختلافاتی بین فلسطینی‌ها و شهرک‌نشین‌های بخش شرقی قدس وجود داشته، اعلام کرد که اخیراً چراغ‌های هشدار‌دهنده راهنمایی و رانندگی نیز گویای این اختلاف‌ها و تفاوت‌هاست.

واحد مرکزی خبر در همین زمینه گزارش داد: اسراییل در بخش شرقی قدس اشغالی به احداث مناطق مسکونی مبادرت کرده و به همین دلیل در مناطقی از قدس، محله‌های فلسطینی‌ها و شهرک‌نشین‌های اسراییلی در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

این شبکه تلویزیونی در ادامه آورده است که در ساعات اولیه صبح که ترافیک سنگین است و همه در تلاشند تا هر چه زودتر به محل کارشان برسند، وضعیت آمد و شد به گونه‌ای کاملاً تبعیض‌آمیز در تردد فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها مشهود است.

این تبعیض بدین صورت اعمال می‌شود که در خیابان‌هایی که فلسطینی‌ها در آن تردد می‌کنند، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برای مدت طولانی‌تری در وضعیت قرمز باقی می‌مانند و این فلسطینیان هستند که دیرتر به محل کار یا تحصیل خود می‌رسند.

این درحالی است که در سوی دیگر و چهارراه‌های مخصوص عبور اسراییلی‌ها، وضعیت به گونه دیگری است و در این خیابان‌ها، چراغ به سرعت سبز می‌شود و برای مدت طولانی‌تری سبز باقی می‌ماند.

الجزیره در گزارش خود آورده است که فقط در یکی از چهارراه‌های بخش شرقی قدس، این اختلاف زمان برای وضعیت سبزِ چراغ در خیابان‌های اسراییلی، به نسبت خیابان‌های فلسطینی‌نشین دو برابر است.

فلسطینی‌ها به شدت از این وضعیت ناراحت هستند و دیر رسیدن به محل کارشان بخاطر این تبعیض در تردد، برای آنها مشکلاتی را در محل کارشان بوجود آورده است.

نکته جالب توجه اینکه قوانین مربوط به عبور از چراغ قرمز نیز فقط در سمتی از چهار راهها اجرا می‌شود که خودروهای فلسطینی‌ها در آن آمد و شد می‌کنند بطوری که در این خیابان‌ها دوربین‌های مخصوص کنترل تردد وجود دارد.

اگرچه مقامات اسراییلی ادعا می‌کنند که تفاوت زمان برای سبزماندن چراغ‌ها در قسمت‌های مختلف چهارراه‌های قدس شرقی، بخاطر بار ترافیکی آنهاست و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد اما واقعیت‌ها گویای وضعیت دیگری است.

۱ نظر:

didar گفت...

بسم رب شهدا و الصدیقین
سلام به شما دوست عزیز
با طرحی با عنوان سردار هور به مناسبت بازگشت پیکر پاک سردار سرلشکر علی هاشمی بروز هستم
منتظر بازدید شما دوست عزیز هستم